Blog
Na našom blogu sa môžete dozvedieť množstvo informácií zo sveta financií, taktiež tu nájdete zaujímavé články, doplňujúce informácie o našich službách a možnosti investovania.
Zarobte affiliate marketingom
Niektoré formy investovania môžu na prvý pohľad pripomínať alchýmiu, no v skutočnosti sú pomerne jednoduchým spôsobom, ako sa dostať k zaujímavým výnosom. Medzi také patrí aj affiliate marketing, pri ktorom môžete ľahko zužitkovať svoju tvorivosť a vybudovať si portfólio zarábajúcich blogov, webových stránok či profilov na sociálnych sieťach.
Ak hľadáte investíciu, pri ktorej sa dá začať aj s veľmi obmedzeným rozpočtom, vyskúšajte si vytvoriť webovú stránku, alebo komunitné profily na sociálnych sieťach. V tomto prípade investujete najmä svoj čas a ak si takto vybudujete komunitu, môžete sa dostať aj k veľmi zaujímavým výnosom. Napokon, určite ste už natrafili na inzeráty ohľadom kúpy webových stránok, blogov či profilov na sociálnych sieťach. Medzi minimálnymi požiadavkami kúpychtivých býva spravidla určitá história, pravidelná návštevnosť či publikum v podobe followerov alebo fanúšikov.
Kúpa a predaj online projektov nie je žiadnym výstrelkom ľudí, ktorí by sa nudili, práve naopak, sú snahou vybudovať si portfólio webových stránok či profilov na sociálnych sieťach, a to všetko za účelom ich následnej monetizácie, teda speňažovania. Mať populárny a navštevovaný web však samo o sebe nestačí, aby ste dosiahli výnos, musíte byť schopný popularitu webovej stránky speňažiť. Jednou z ciest je aj affiliate marketing, ktorému sa budeme bližšie venovať.
Čo je to affiliate marketing?
Rôznych definícií, čo je to affiliate marketing nájdete na internete množstvo. V zásade ide o spôsob propagácie služieb a produktov prostredníctvom odporúčania. Na jednej strane je teda predajca alebo poskytovateľ služby a na strane druhej majiteľ webovej stránky, alebo účtu na sociálnej sieti (ako napríklad influencer). Majiteľ webu prostredníctvom článkov či recenzií propaguje vybrané produkty a ak si návštevník webovej stránky tento produkt zakúpi, majiteľ webovej stránky dostane províziu. Táto spolupráca je tak výhodná ako pre predajcu, tak aj sprostredkovateľa. Prospešná však môže byť aj pre nakupujúceho, pretože v rámci affiliate marketingu sa často poskytujú zľavy aj na samotný produkt formou kupónu alebo kódu.
Úplne najlepšie je ale affiliate marketing priblížiť na konkrétnom príklade. Predstavte si, že máte blog o oblečení a obuvi, na ktorom pravidelne zverejňujete novinky zo sveta módy a skúšate rôzne kúsky. V rámci týchto článkov môžete uvádzať URL linky na tie e-shopy s oblečením, ktoré si s vami dohodli spoluprácu. Za každého, kto si v danom e-shope po prečítaní vášho článku niečo kúpi, dostanete províziu z uskutočneného predaja. Ako majiteľ takéhoto módneho blogu teda máte ideálnu príležitosť venovať sa tomu, čo vás baví, odporúčať produkty, ktoré aj sami obľubujete a týmto spôsobom si privyrobiť.
Ako začať s affiliate marketingom?
Spôsobov, ako začať s affiliate marketingom je veľa, no jedným dychom treba dodať, že často ide o beh na dlhú trať. Nečakajte však, že založíte nový web, ľudia sa naň len tak pohrnú a do týždňa zarábate. Inou možnosťou je kúpiť už existujúcu webovú stránku alebo profil s vybudovaným publikom a postarať sa o monetizáciu.
Ak už máte webovú stránku s návštevnosťou, prípadne profil s tisíckami fanúšikov, môžete začať priamo s propagáciou produktov. Ideálnym spôsobom je zaregistrovať sa do reklamnej affiliate siete, ktorá bude pravidelne pripravovať rôzne affiliate kampane pre svojich zákazníkov. Znamená to, že podľa svojho zamerania si budete vyberať konkrétnu skupinu produktov, alebo konkrétnych inzerentov. Ako sprostredkovateľ budete mať v rámci affiliate siete pridelený jedinečný kód, podľa ktorého bude možné v systéme identifikovať tie predaje, ku ktorým došlo vďaka vášmu webu a máte za ne dostať províziu. Začať spoluprácu s affiliate reklamnou sieťou je jednoduché a rýchle, pozor si ale dajte na podmienky uznávania provízií a tiež manipulačné poplatky. Niektoré siete spoluprácu tiež podmieňujú konkrétnym počtom sprostredkovaných predajov.
Reklamné affiliate siete pochopiteľne nie sú jediným spôsobom, ako si zarobiť affiliate marketingom. Spolupráce si môžete hľadať aj na vlastnú päsť a dohodnúť si spôsob, ako budete identifikovať predaje, ktoré ste sprostredkovali vy. Ako pri každom podnikaní a investíciách, aj pri affiliate marketingu treba vedieť ako na to, zvážiť si všetky výhody a posúdiť prípadné riziko. Môžete sa napríklad stretnúť s neserióznym partnerom, ktorý vám síce bude sľubovať vysoké provízie za sprostredkovanie predaja, ale v konečnom dôsledku bude mať problém s ich uznávaním a vyplácaním.
Ešte skôr ako sa pustíte do monetizácie webu prostredníctvom affiliate reklamných prvkov, oplatí sa vedieť, že existuje viacero spôsobov spolupráce. Províziu totiž nemusíte nevyhnutne dostať iba za uskutočnený predaj, ale napríklad aj za privedenie návštevníka na web predajcu. Vždy si preto pred začatím spolupráce s affiliate sieťou či konkrétnym inzerentom ujasnite všetky podmienky, v rámci kampaní totiž môžu byť provízie vyplácané v rôznych výškach – napríklad pri nákupe prostredníctvom URL linku môže byť provízia 10 %, avšak ak nakupujúci zadá zľavový kód bude vaša provízia iba 5 %.
Affiliate marketing si vyžaduje stratégiu
Či už chcete využiť affiliate marketing na občasný zárobok alebo z neho chcete urobiť hlavný príjem, mali by ste mať tomu zodpovedajúcu stratégiu.
S prístupom začnem si písať blog a hneď budem odporúčať produkty či služby už v dnešnej dobe príliš nepochodíte, pretože konkurencia je príliš veľká a začať nie je až také ťažké. To najťažšie je pri budovaní obsahového webu alebo účtu na sociálnej sieti vydržať a nepoľavovať. Rovnako sa vám nemusí vyplatiť, ak sa rozhodnete kúpiť povedzme 20 alebo 30 webov a čakať, že vám razom začnú prinášať zisk. Aj zabehnutý web je potrebné pravidelne aktualizovať a venovať mu čas. Hoci by sa to na prvé počutie mohlo zdať, zarábanie pomocou affiliate marketingu nie je pasívnou záležitosťou.
Ak chcete v tomto smere uspieť, určite sa vám oplatí mať znalosti v oblasti marketingu. Premyslite si, kto je vaša cieľová skupina, ako budete budovať návštevnosť, aká bude koncepcia vášho webu a v čom bude spočívať jeho pridaná hodnota. Napríklad na oslovenie cieľovej skupiny môžete využiť rôzne nástroje, ako spriaznené účty na sociálnych sieťach, alebo aj PPC reklamu. Ak vám takto privedená návštevnosť na váš web zarobí prostredníctvom affiliate viac ako ste investovali do PPC reklám, tak sa vám to skrátka oplatí.
Myslite vo veľkom
Webové stránky, účty na sociálnych sieťach ale aj blogy na svetoznámych platformách dokážu byť nielen účinným marketingovým nástrojom, ale aj zaujímavým oživením vášho investičného portfólia. Prostredníctvom sociálnych sietí či blogov sa môžete buď venovať svojej oblasti záujmu a stať sa v nej expertom, prípadne budovať svoju osobnú značku a následne využívať výhody spolupráce s inými firmami a propagovať ich produkty.
Affiliate marketing má v súčasnosti, kedy ľudia radi sledujú svoje obľúbené osobnosti a značky na sociálnych sieťach, čoraz väčší význam a neoplatí sa ho ignorovať. Bolo by však chybou považovať ho za bezprácnu a jednoduchú cestu k vysokým výnosom. Ak však budete dodržiavať svoju stratégiu, zapojíte svoju kreativitu a snahu, s najväčšou pravdepodobnosťou neoľutujete.
Investovaná suma:
Doba investovania:
Investovaná suma:
Doba investovania:
Výnos:
Celkový stav účtu: